Fiender

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!
Jag hatar vissa människor på mitt nya jobb på Avenyn. Man skulle till och med kunna säga att jag har en fiende. En ÄRKEfiende.

Det hela började med att jag jobbade MÖRDARPASSET på avenyn, 00-06 en lördag löningshelg och bokmässa. Kaos. Anarki i köket. Det här var typ mitt andra pass på avenyn och fram mot femsnåret så skulle jag stå tvåa på bordet efter en kul tjej som heter XXX. Eftersom detta inte är en hamburgerblogg så ska jag berätta vad det innebär att stå tvåa på bordet.

Närmast skärmen där alla beställningar står ettan. Ettans uppgift är att prioritera vad som ska göras först, markera pappret, rosta bröd och lägga på kött. Allt det andra är tvåans jobb. Regeln är att man antingen gör två stora eller tre små hamburgarer åt gången (det har med kvalite och temp. att göra). Denna natt så hade vi även en trea på bordet eftersom skärmen konstant var full. Jag står i mitten och killen efter mig är inte allt för snabb. XXX står etta och kastar svärandes papper och bröd på bordet som en jävla galning, typ 25 åt gången, så att bordet blir helt fullt. Dessutom så lägger hon typ inte på kött. Hon skriker åt mig att jag är dum i huvet och att jag måste jobba snabbare. Jag biter ihop för att inte slå henne. Mitt i allt kaos så kastar XXX förklädet och springer ut från köket. Jaha?! Vafan ska jag göra nu? Jag har aldrig stått etta men JAJA vi testar. 40 min senare så kommer hon tillbaka och en arbetsledare (det var typ 7st där, vette fan vem som hade ansvar för skiftet) säger att jag ska stå på bordet med XXX. Jag säger att jag vägrar, men går tillslut med på att stå etta och ha XXX som tvåa. Jag vägrar prata med henne, skickar bara papper, bröd och kött på henne. Hade hon snackat med mig så hade jag doppat hennes huvud i fritösen.
När jag går hem efter skiftet så sitter XXX i trappan och gråter.
-Bra jobbat idag Ylva! säger XXX med ett falskt leende.
-Mmmm!

Sen så hade jag ett öppning med henne. När man öppnar så är man tre, hon, jag och en kille som inte snackar svenska. Alltså hon och jag ensamma i två timmar. XXX svär och är frustrerad och otrevlig och försöker hela tiden trycka ner mig (jag trycker ner hennes huvud i fritösen i fantasin) och tycker att jag sölar. XXX går ut och röker var femte minut och står i kassalinjen och pratar i mobil under rushen. Sen så berättar hon att hon brukar kallas för Harry Potter. Passande smeknamn för min ärkefiende!!!

Hittade för övrigt en liten lapp i en pärm där alla scheman finns inne på kontoret. XXX har lämnat en lapp där det står hur hon vill jobba framöver. "XXX's önskemål" VÄLKOMMEN TILL SVERIGE JÄVLA DYSLEKTIKER!!!

Jag inser att mina känslor gällande XXX är lite välintesiva, men som tur är är jag inte ensam. Några Arbetsledare från min förra resturang har kommit och gjort mig  sällskap och dom tål henne inte heller. Lesbiska chefen ska rensa nu, och XXX kanske åker bort. HOPPAS!

Idag så fick jag en ny favorit. En medarbetare som har jobbat på BK ett år. Jag kan verkligen inte allt än, men jag har fått min skjorta, slipper kepsen, har full acces till kontor, dator, kassa och kassaskåp och får gå på möte med högsta cheferna. När jag står på bordet (numera som etta) så är denna medarbetare på mig om att hon klarar bordet bättre, ifrågasätter varför jag ska på AL-mötet, "hur fan kan du va arbetsledare när du inte ens kan voida?!" såna kommentarer hela tiden!!! Jag skrattar bort det mesta men snart smäller det! Jag är så jävla trött på alla spydiga kommentarer och alla människor med attitydproblem. Allvarligt talat, så här kan det låta: "är du dum i huvet eller, jag jobbar till 21, jag tänker fan inte ha rast nu!". TYKNA säger vi om såna här människor i gbg!

Nej jag behöver verkligen ett sthlmbesök nästa helg!!! Skynda er! 



Vem är jag? Vad är jag?

(bilder från inflyttningsfesten finns nu på facebook) 

Kommentarer
Postat av: Sophia

Haha jag tycker fan synd om dig ju!



angående din kommentar: Ja men casanovan är en vän till Hedda o Alex och jag blev bjuden på en middagstillställning. Hn för en blogg på Aftonbladet. Jag jobbar inte på ett nytt ställe, bara en ny tjänst, scrolla ner några inlägg så finns det där. ja after work är väl inte så konstigt? Nej hör och häpna jag är inte en pensionär.... Jag tycker vi tar ett telefonsamtal i helgen och frågar varandra alla möjliga frågor som kan finnas.

puss

2008-10-10 @ 23:11:48
URL: http://oophi.blogg.se/
Postat av: Mandy

Haha! genitiv apostrofer har ju en alldeles särskild plats i mitt hjärta :)

Kommer du till sthlm nästa helg?! det gör jag med!! fast aknske först på lördag kväll, ser lite tight ut just nu. Men å vill jag träffas. kanske lite på söndagen om inte annat. när åker du tillbaka?

2008-10-11 @ 14:47:45
URL: http://mandymansion.blogg.se/
Postat av: Mandy

Fan, fan, fan jag gjorde en särskrivning. skyller på min iver gällande ditt besök och min allmäna klumpighet.

2008-10-11 @ 14:48:23
URL: http://mandymansion.blogg.se/
Postat av: Ylva

mandy! om du läser lite nogrannare så ser du att jag INTE kommer till sthlm nästa helg eftersom felicia iina och emma kommer hit! ska du inte ta och åka 55 mil till?



Bra att du förstår min irritation rörande XXX's grammatiska färdigheter... idag så fanns en ny lapp på väggen inne i kontoret "Emely! kan du köra mellan lördag 25 så att jag får en trevlig kväll"

va?! vad fan betyder det? åååååååååååh människan kan inte formulera sig! Din särskrivning är nästan förlåtlig,,,,



oophi!

I'll be in touch

2008-10-11 @ 18:23:28
URL: http://nollattaigbg.blogg.se/
Postat av: Iina

Poor baby! Vi kommer!! Håll ut:D

2008-10-11 @ 19:05:12
Postat av: Elin

haha lilla gumman. det är just därför jag tänker sluta på mcdonken innan jag blir arbetsledare och behöver ta allt sån där. Men jag vet att du klarar av det! du är stark. =) många pussar och kramar skickas med detta inlägg.

2008-10-12 @ 20:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0