Äventyr uppför

Det är annars rätt så platt här i Göteborg och går lätt att cykla överallt. Idag begav sig jag och GOa till veterinären för att ta ett blovprov på GOa. Det är det sista som ska göras i Rabiesvaccinationen. Eftersom det här inte är en hundblogg så kanske jag måste berätta vad rabies är. Det är vaccinationen som hundar behöver för att få besöka andra länder. Det börjar med en spruta och sedan måste det gå ett tag för att få ta nästa spruta. Sen får du vänta i fyra månader och nu då så måste man ta ett blodprov för att se att hunden har tillräckligt många eller tvärtom vet inte riktigt men något med vita blodkroppar iaf. Så nu är det bara att vänta igen på beskedet som kommer om två veckor och efter det är det dags att fixa pass och sen bara att börja resa!! Det är alltså en lång process och dyr!

Jag fick ett sms igår om att vi hade fått ett paket ifrån bredbandsbolaget så jag tänkte att jag kunde passa på att hämta det på vägen hem ifrån veterinären. Paketet hade skickats till RN livs på klevgatan och jag hade hittat det på kartan så tog spurt ditåt. Jag förstod att vi skulle uppåt men det var krångligare än så. Vi tog hjälp av närmaste person vilket blev värsta sprintercyklisten. Han var så snäll och sa att han skulle ändå uppåt och hade inte spec bråttom så han kunde visa oss vart vi skulle. Lite smått jobbigt var det försöka hålla sig hack i häl med honom när backarna har en enorm lutning och med min damcykel jämfört med hans spacade värstingcykel. Men det gick och vi kom fram tillslut! Fattar bara inte varför dom inte kunde skickat paketet till tex Mölndals Centrum men men. Vi har nu iaf trådlöst bredband den dagen vi orkar koppla in det. Det tog kanske 20 min uppför och ungefär 2 min nerför hehe.....

Juste igår började jag jobba och det var najs. Skönt att ha en ledig dag så här efteråt och smälta allt. Ylva är lite mera rastlös och jag förstår henne. Hon drog in till stan och skulle checka in Biblioteket meden jag och GOa checkar in soffan, skönt!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hej Lilja!



nu är videon uppladdad. Kanske inte den bästa, men alltid något! Hoppas du tycker den är bra :)



http://www.youtube.com/watch?v=O4rz4TVBUI4

2008-09-02 @ 22:16:16
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/
Postat av: marcus

"detta är ingen hundblogg, därför ska jag förklara vad rabies är"



Du är skön fortsätt så, hoppas du har det grymt!

2008-09-03 @ 23:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0