Helgen som var!!

Det var bara upp å hoppa på fredagsmorgonen för storstädning och vår första tvätttid!!! Om jag förstår det rätt så var det en av dom första gångerna Ylva tvättade själv och defenitivt den första gången för oss båda att tvätta i sådan här tvättstuga. Ett grattis till oss som klarade det!! Hehe iof vart vi tvugna att ta två tvätttider när vi märkte att tiden till att kläderna skulle hinna torka inte räkte till...

Snabbt vidare ifrån tvätten och lägenheten var ren!! Då dimpte Ida ner ifrån Stockholm och det första hon gjorde typ var att sätta sig och koppla om vårt telefonjack så nu har vi hemtelefon:D Telefonnummer: 031-320 63 87!!!!

Efter massa arbete i sträck för min del så var min del av kylskåpet rätt rensat på mat. Därför lämnade vi Ylva med sista tvätten(inte snällt haha) och tog vagnen till Gamlestaden för att kicka in Orienthuset. En stor saluhall med bara mat ifrån Orienten. Mycket spännande och några timmar senare återvände vi hemmåt med TUNGA kassar ifrån Orienthuset, Willys och Systemet.

Hemma blev det tacos och alkoholintaget sattes i första hand....Rätt sent men absolut inte för sent kom min kusin och hans kompisar. Dom hade tagit bilen ifrån stockholm och fastnat i massa köer så med snigelfart kom dom fram lite senare än väntat. Tur att dom redan hade hade börjat lite och var inte för mycket efter i festandet.

Säger ändå tur att vi är tre tjejer som bor ihop å inte killar. Shit vad dom är sega. Innan tio någon gång kom dom men det var väl vid ett som vi började ta oss in till stan. Sådan tur då att Göteborgarna är bättre på att festa än Stockholmarna så att här går man inte hem förens tidigt på morgonen. Vi åkte till Parklane och det blev en del drinkar och dans!!

Lördagen sovs bort för min del men Ylva stack det jobbet, duktigt!! Efter att jag vaknat runt två så började jag och Ida så smått ge vår dag lite form. Killarna drog till Liseberg. Vid fem var jag och Ida redo för lite lördagsfest på Nimaihuset med mantran och god mat!! Vidare hem till Amanda på inflyttningsfest som gav en massa intryck. Sköna människor och vissa frågetecken men härligt ändå!! Mycket disskusioner skulle vi nog kunna säga. Hipp som happ så skulle vi dra vidare in till stan ifrån Amanda i Majorna. Men när vi inte kom in på första stället så splittrade sig alla så trion ifrån Mölndal mötte upp Killarna i stan på Boulevard! En yttligare trevlig kväll som avslutades sent. Jag är än inte bäst på efterfest men jag lär mig.....!!!:D

Söndagen startade även den segt om inte segare än lördagen. Ylva mådde inte så bra och sjukanmälde sig! Vi får hoppas att BK tycker det är okej men snart ska hon ändå börja jobba på BK Avenyn. Ett uppåtbyte måste man ju säga. Efter lite yttligare seegande så sa vi hej då till grabbsen som åkte hemmåt Stockholm och vi skulle åka med Ida till tåget. På vägen stannade vi på Avenyn och inhandlade lite mat på en najs vegangrillkiosk. Där dom verkligen skulle behöva byta ut personal till någon mer faster men men maten var god!

Tillslut var vi bara tre i lägenheten igen och såklart blev kvällens höjdpunkt Andra Avenyn!! Vår framtid;P Så håll utkik snart ser ni oss i rutan!

Over and Out! Nu ska jag och GOa till jobbet. Puss å GUll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0