Man har väl flyt...

Som ni kanske minns så nämnde jag att chefen verkar gilla mig (kanske för att hon är lesbisk). Så i onsdags så frågade hon mig om jag kunde komma tidigare till jobbet nästa dag så att hon kunde snacka med mig. Jag förväntade mig det vanliga hur trivs du på jobbet-snacket men tänkte att -ja, det kan jag väl göra.

När jag väl kommer till vårt möte så börjar hon mycket riktigt med att fråga hur jag trivs. Men sen kommer vändningen: hon undrar om jag skulle vilja gå vidare inom Burger King och utbilda mig till arbetsledare eller produktionsledare! Jag har vid tillfället jobbat sju gånger. Det visar sig att BK på avenyn och järntorget behöver fler bra ledare och hon undrar om jag är intresserad. Jag blir liiite förvånad, men klart att jag är intresserad. Hon säger att hon fått en väldigt positiv bild av mig och att hon har en bra känsla. 

"Det är egentligen ointressant hur länge man har jobbat på Burger King, och du har en väldig pondus och verkar mogen och ambitiös!!"

Sådär ja. Man gör välk intryck. Låt mig nämna att jag chefen inte var med på min intervju och inte heller har jag jobbat med henne. Jag har i princip bara hejat på henne ett par gånger. Jag säger att det är klart att det skulle vara skitkul och hon säger att jag har gjort hennes dag! Jag kommer nu att slippa stationsarbetet (FRITÖSEN) eftersom det är slöseri att sätta mig på ett sånt jobb. Så jag kommer nu att lära mig alla regler och sen låta andra göra all skitgöra. Nämnde jag att jag får löneförhöjning? Jag får dessutom heltid och antingen tidiga eller sena pass (inget mer 11-21). Hon avslutar vårt möte med att fråga om jag verkligen vill jobba stängning den dagen, kanske vill jag börja lite tidigare och sluta 22? 


Aah, jag visste väl att nåt bra måste komma med jobbet, det går verkligen att klättra snabbt. Jag har nämt för några på jobbet att jag blivit befodrad:

"Va?! Redan?!"

"Har du jobbat på nån annan resturang tidigare?!!" 

"Kan du ens alla stationer?"

JA, NEJ och NEJ. Men som chefen sa, det handlar inte om att vara snabbast på alla stationer utan om att kunna motivera och leda en grupp.



Ikväll så blir det party, jag ska på förfest i frölunda hos en av mina arbetsledare. Lilja jobbar och möter upp oss på krogen.

BK anekdot
I förgår så jobbade jag på bordet, alltså gjorde alla burgare. När jag hade jobbat sju timmar utan  rast så skulle jag hämta en ny steksås, den sås som används på angus. Jag är fortfarande lite osäker på var allt finns, men jag hämtar en sås som ser rätt ut. När jag ska använda den tycker jag att den är lite trög, tänker att det beror nog på att den är kall, och trycker på lite extra. Efter typ en och en halv timme så påpekar den andra tjejen att det är chokladsås! Jag har då använt mig av den på minst 12 burgare. Hur många kom tillbaka? 0.

Kanske ska testa det där med chokladsås själv....

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hahahahaha flatan har rätt, Ylva! Du är mkt bättre på att leda en grupp än att göra hamburgare ;D

2008-09-13 @ 18:26:48
Postat av: Tess

HAHAHHAAHHAHAHHAHA Några stackars osäkra människor har märkt att hamburgaren smakar lite annorlunda men vågar inte gå tillbaka, det kommer säkert komma upp en arg insändare i någon lokal tidnining, så som alla gör när de är sura men inte vågar säga det face to face

2008-09-13 @ 18:31:32
URL: http://egowar.blogg.se/
Postat av: BENG-ÅKKE

HEJJ SAN KRAM YLV A

2008-09-13 @ 22:48:28
Postat av: Emelie

Roligaste inlägget hittills.

2008-09-16 @ 18:51:39
URL: http://knasmumrik.blogspot.com
Postat av: Anonym

Det måste vara jobbigt att jobba på Burger King om man är vegan, jag skulle nog aldrig klara det. Hur funkar det?

2008-10-06 @ 08:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0