Vårt liv tar fart i Götelaborg

Här rullar livet på så att säga! Med rutinerna kommer även lugnet och glädjen iaf för mig och det är Lilja som skriver just nu... Efter i tisdags kände vi oss lite mera mänskliga efter matlagningskursen. Det var så härligt, inte för att jag lärde mig något nytt van matlagare som man är men kursen var mer som ett socialt umgänge. Som att istället för att betala över hundralappen för att gå på restaurang så betalade vi 60 kronor var och fick vara med att laga maten som vi sedan skulle äta. Det blev en grönsaksgryta tillagad med endast egenodlade grönsaker ifrån deras trädgård ute på vischan här i Göteborg. Till det en tomatchutney och papadam. Det sistnämda är ett mycket spännande bröd, typ morderna versionen av nachochips!! Vi hade faktiskt med oss kameran men den utan batteri :(

I helgen blir det partaj och det skulle även vara första gången jag och Ylva skulle se varandra på länge för att vi just nu jobbar om varandra. Men när jag kom hem idag så satt visst Ylva glatt i soffan. Tydligen har sambon blivit befodrad idag på självaste BK. Hon ska nu uppgradera sig efter bara några dagar som anställd. Jag tror att hon kommer berätta mer om det här själv säkert!

Nästa helg så får vi vårt första besök! Härligt härligt! Och det vankas och inflyttningsfest hos Amanda=Najs! Nä nu ska man kanske gå och sova och vidare upp till jobbet imorgon igen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0